Trzecie spotkanie – Ankara

3 listopada 2013 roku, we wczesnych godzinach porannych polska grupa comeniusowa wyruszyła w podróż do stolicy Turcji – Ankary. Tym razem przesiedliśmy się w samolot i już po paru godzinach podziwialiśmy piękno Azji. W hotelu powitali nas tureccy znajomi, którzy przygotowali dla nas poczęstunek z tradycyjnych regionalnych przekąsek. Cały tydzień był pełen niespodzianek i różnorodnych atrakcji. Pierwszy dzień spędziliśmy ucząc się przydatnych zwrotów po turecku oraz uczestnicząc w lekcjach w szkole partnerskiej. W kolejnych dniach pracowaliśmy nad projektem w grupach: kulturalnej, prasowej, teatralnej i video. W międzyczasie udaliśmy się na krótką wycieczkę krajoznawczą, podziwialiśmy piękno stolicy z zabytkowego punktu widokowego.

Ważną częścią wyprawy było odwiedzenie Parlamentu Turcji. W czwartkowy dzień podsumowaliśmy naszą kilkudniową pracę podczas uroczystego wieczoru w Hotelu Dafne. Bawiliśmy się do późnej nocy. Piątek był również dniem pełnym wrażeń. Wyruszyliśmy do Kapadocji, pięknej krainy pełnej skalistych krajobrazów. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do muzeum ceramiki. Następnie zjedliśmy obiadokolację w podziemnej restauracji o greckim wystroju. Wróciliśmy do hotelu wyczerpani, lecz zadowoleni z kolejnej niezwykłej wyprawy ze wspaniałymi ludźmi. 9 listopada nasze spotkanie dobiegło końca, po licznych pożegnaniach pełnych emocji wyruszyliśmy w podróż powrotną.