IV RAJD “KOPERNIKA” – edycja letnia – SINE WIRY – BIESZCZADY

Dnia 20 czerwca 2022 roku po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią Covid-19, ponownie odbył się Rajd Kopernika. Była to już IV edycja w historii szkoły, ale po raz pierwszy letnia. Wyjechaliśmy o godzinie 7:00, a już po 2,5 godziny podróży autokarem byliśmy na miejscu.

Na czele grupy stała Pani prof. Monika Zając koordynująca wydarzenie, która razem z Panem prof. P. Zygarowiczem, Panią prof. B. Wygonik-Wronką i Panem  prof. P. Habratem, uczestniczyła w wędrówce.  Wędrowaliśmy pod okiem pana Przewodnika Macieja Derenia.

Uczniowie wszystkich klas mogli się zgłosić na wyjazd, jednak w większości to właśnie pierwsze klasy postanowiły spróbować swoich sił w rajdzie.

Podczas wyprawy zostaliśmy bez zasięgu i połączenia internetowego, przez co mogliśmy się skupiać na otaczającej przyrodzie i towarzyszach wędrówki. Udało się zawrzeć nowe znajomości, jak i spędzić miłe chwile ze znajomymi.

Rezerwat przyrody, który odwiedziliśmy, to Sine Wiry. Ma on powierzchnię 450 ha, którą dawniej zajmowały wsie : Łuh, Zawój i Polanka.

Szliśmy zarówno drogą kamienistą, jak i dzikszymi, leśnymi odcinkami trasy. Najpiękniejszą częścią rezerwatu jest jednak Wetlinka, czyli przebijający się przez progi skalne u stóp zboczy Połomy przełom Wetliny.

Zwiedziliśmy także cerkiew w Łopience, która dla wielu była upragnionym miejscem odpoczynku i schłodzenia przy 28-stopniowym upale oraz miejsca, gdzie wypalany jest węgiel drzewny.

W ciągu wyprawy zrobiliśmy około 22 tysięcy kroków. Jedni przeszli to w ciężkich butach trekkingowych, inni w lżejszych sportowych, ale były i wyjątki chodzące w sandałach.

Pod koniec pieszej części wycieczki było zaplanowane ognisko, jednak z powodu bardzo wysokiej temperatury, jednogłośnie postanowiliśmy odpuścić kolejne „smażenie się” przy przyrządzaniu kiełbasek, na rzecz udania się na lody .

Pełni wrażeń wróciliśmy do domu w późnych godzinach popołudniowych i mamy nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się zorganizować następny rajd.

Opowiedziała Roksana Żychowska z kl. I e

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii.