„Europejskie przyjaźnie” – część II: wymiana polsko–łotewska

Tygodniowa wymiana polsko-łotewska rozpoczęła się w poniedziałek – 22 października. Po wylądowaniu na lotnisku w Rzeszowie grupa Łotyszy wraz z nauczycielem przyjechała do Krosna, gdzie przywitaliśmy ich i odprowadziliśmy do hotelu. Już po pierwszych chwilach spotkania byliśmy pewni, że ten tydzień będzie niezapomniany.

Wtorek rozpoczęliśmy od oficjalnego powitania z Panem dyrektorem naszej szkoły oraz krótkiego zapoznania. Następnie uczestniczyliśmy w lekcjach matematyki i fizyki prowadzonej w języku angielskim przez kolegów z naszej klasy – IIb. Później pokazaliśmy nowym kolegom budynek szkoły i najbliższą okolicę. Wieczorem spotkaliśmy się w szkolnym barku na wspólnej kolacji, a później graliśmy w różne gry multimedialne oraz tradycyjne łotewskie gry karciane.

Kolejnego dnia przygody polsko-łotewskiej pojechaliśmy do Krakowa. Zwiedziliśmy Rynek Główny, Wawel oraz krakowskie ulice. Zobaczyliśmy piękny Kościół Mariacki, Sukiennice, a także legendarnego Smoka Wawelskiego. Łotysze byli zachwyceni jednym z najpiękniejszych miast w Polsce.

Czwartkowy dzień był najsłodszym dniem wymiany, ponieważ odwiedziliśmy Fabrykę Czekolady w Korczynie. Koledzy z Łotwy wzięli udział w warsztatach cukierniczych oraz degustacji czekolady.  Następnie wszyscy wróciliśmy do szkoły, gdzie rozegraliśmy grupowy turniej matematyczny z naszą klasa. Wieczorem wspólnie udaliśmy się do krośnieńskiej kręgielni. Tam rywalizowaliśmy grając w kręgle, zjedliśmy pyszną pizzę i oficjalnie zakończyliśmy naszą wymianę.

Piątek był ostatnim punktem tygodniowej przygody. Odprowadziliśmy naszych nowych kolegów na dworzec, a tam niestety musieliśmy się pożegnać.

Uważamy, że ten tydzień był wspaniałym czasem, w którym poznaliśmy interesujące osoby. Mamy nadzieję, że nadal będziemy utrzymywać z nimi kontakty i może kiedyś ponownie się spotkamy. Dziękujemy bardzo Pani  profesor Ewie Zygarowicz za zaangażowanie nas w projekt, organizację oraz towarzystwo we wszystkich momentach wymiany.

Uczestnicy wymiany:
Alicja Błaż, Martyna Józefczyk, Łukasz Krupa, Aleksander Lenart, Sebastian Niemiec, Kornelia Rozpara